De arbeidsmarkt is structureel krap en verandert continu. Om in deze uitdagende omgeving de juiste medewerkers aan te trekken, te motiveren en te behouden, is het essentieel om als werkgever te werken aan een sterk employer brand. Maar hoe creëer je nu een onderscheidend merk dat ervoor zorgt dat het juiste talent voor jouw organisatie kiest?
- Dit evenement is voorbij.
Workshop: Data Driven Employer Branding voor MKB-bedrijven
31 oktober | 13:00 - 16:00
Wij nodigen je graag uit voor onze Employer Brand Workshop op donderdag 31 oktober van 13 tot 16 uur bij Het Perron in Weert. Tijdens deze interactieve sessie gaan we, met behulp van een datagedreven employer brand platform, samen aan de slag om de behoeften van jouw organisatie te inventariseren.
We richten ons op de volgende vragen:
- Wat is de status van jouw huidige employer brand t.o.v. benchmark en/of
concurrenten? - Wat maakt jouw organisatie aantrekkelijk voor potentiële medewerkers?
- Welke vaardigheden van jouw medewerkers zijn essentieel om jouw toekomstige
organisatiestrategie te realiseren? - Hoe meet en verbeter je jouw employer brand om de juiste medewerkers aan
te trekken, te motiveren en te behouden?
Voorafgaand aan de workshop
Na inschrijving ontvang je een link naar een korte employer brand survey die als basis dient voor onze sessie.
Door deze vragenlijst in te vullen, kunnen we direct aan de slag met specifieke inzichten voor jouw organisatie.
Datum & tijd:
Datum: 31 oktober ‘24
Inloop: 12.45 uur
Start: 13.00 uur
Einde: 16.00 uur
Locatie:
Station Weert
(Perron 3A)
Stationsplein 14
6001 CH Weert
We hopen je te mogen verwelkomen op deze waardevolle bijeenkomst!
Let op: het aantal plaatsen is beperkt.
Inschrijven
Deelname is gratis.
Voor verdere vragen en/of aan-/afmelding, stuur een e-mailtje naar: renske.cox@keyport.nl
Yves doet al 20 jaar onderzoek en deelt kennis over employer brand management. Hij adviseert organisaties over het versterken van hun employer brand, verzorgt trainingen en is actief als spreker. Met zijn Employer Brand BluePrint© methodiek – een datagedreven emotionele benadering – adviseerde hij organisaties als Sanofi, CBS, UWV, Terumo en SABIC over hun employer brand. Yves Pilet is oprichter en eigenaar van Yves Pilet Consultancy en auteur van het boek ‘Boost Your Employer Brand’.
Volgens Yves is recruitment tegenwoordig veel meer dan het aantrekken van nieuwe medewerkers met behulp van een goede recruitment campagne. Medewerkers kiezen organisaties met een duidelijke intentie, die bereid zijn om bestaande medewerkers te blijven ontwikkelen en staan voor duurzaam ondernemerschap.
Volgens hem willen mensen werken voor organisaties die verder kijken dan economische belangen. Tegelijkertijd zijn organisaties gebaat bij gelukkige medewerkers: ze zijn loyaler, productiever en completer als persoon. Daarom vinden deze medewerkers en organisaties elkaar het beste door employer branding waarin zowel economische als maatschappelijke belangen een rol spelen.